آخرالزمان - Content

علائم ظهور



هفت ماه تا ظهور ( بخش پایانی: محرم و ظهور )



در این مقاله تقویم سیاسی و حوادث هفت ماه پایانی منجر به ظهور بررسی می شود و با مطابقت جریان های قبل از ظهور با جریان های سیاسی منطقه قصد دارد که زوایای ظهور و حوادث منجر به ظهور را بیشتر در چشم خوانندگان عینی کند تا خوانندگان عزیز با روند کلی جریان های منجر به ظهور آشنا شوند و چشم اندازی کامل از این جریانات کسب کنند.




ماه محرم



اول محرم



با حمله نیروهای خراسانی به داخل خاک عراق، ناوهای آمریکا در خلیج فارس حمله به مواضع ساحلی ایران را آغاز می کنند و جنگ سختی در منطقه خلیج فارس در جریان است.





 


2 محرم



امروز خبرگزاری ها از زلزله شدید در تهران خبر می دهند که شدت آن نزدیک به ۷/۵ ریشتر است و موجب خرابی بسیار و کشته شدن تعداد بسیاری از پایتخت نشینان شده است، در پی این حادثه نیروهای خراسانی از خاک عراق خارج می شوند و عقب نشینی می کنند تا به اوضاع کشور رسیدگی شود.



{ ... و (در هنگام وقوع این واقعه) خسفی در مشرق و خسفی در مغرب و خسفی در جزیرة العرب روی خواهد داد. عقد الدرر ص۳۴۰ }



{ کعب الاحبار گفت: ... ظاهر می شود با طلوع ستاره آخر یا ستاره سرخ  (یعنی ایرانیان)؛ و خراب شدن زورا و آن ری است؛ و خسف و فرو رفتن مزوره و آن بغداد است؛ ..... بحار ج ۵۲ ص ۲۲۶ }  



{ حذیفة بن یمان گفت: شهری در نزدیکی شرق ساخته خواهد شد که در آن اتفاقی خواهد افتاد که اهل آن نظیرش را نشنیده باشند؛ سپس معلوم شود از این واقعه و واقعه ای که قبل از آن در شام اتفاق افتاده حدود چهارصد هزار کشته برجای گذاشته است؛ سپس حضرت مهدی(ع) بر اثر این دو واقعه همراه سیصد و سیزده سوار خروج می کند ... صراط المستقیم }





مقاله مشخصات تهران آخرالزمان




 


3 محرم



 


 با رخ دادن واقعه هولناک تهران،  عزاداری حسینی در دیگر شهر های ایران رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و از تمام نقاط ایران مردم  برای کمک به زلزله زدگان عازم تهران  شده اند.





 


5 محرم



 


در پی عقب نشینی نیروهای خراسانی، سفیانی سپاهی را در تعقیب آنها به سمت بصره می فرستد، همچنین سفیانی سپاهی را به سمت کشور عربستان گسیل می دارد.



{ .... برای لشکر مشرق(ایران) شکستی از درون و از پشت جبهه روی می دهد؛ لذا لشکر جبهه را ترک می کنند و روانه سرزمین خراسان(ایران) می شوند و لشکر سفیانی هم در طلب آنها روانه خراسان می شوند و بسیاری از شیعیان آل محمد(ص) را می کشند؛ بعد از این جریان است که اهل خراسان در طلب مهدی(ع) قیام می کنند. عقد الدرر ص ۸۷ }



 


6 محرم



 


سپاه سفیانی از اوضاع آشفته کشور استفاده کرده و با کمک نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، شهر های جنوبی ایران را مورد حمله موشکی قرار می دهد.



{ این نکته نشانگر گستردگی و پراکندگی نیروهای وی در عراق و مرزهای ایران است که فرضیه وجود نیروی دریایی سفیانی و هم پیمانان غربی وی را در خلیج فارس تایید می کند. کتاب عصر ظهور ص 148 }



 


7 محرم



 


سپاه سفیانی وارد شهر مدینه شده و دست به کشتار وسیع شیعیان زده و در پی جستجوی محمد بن الحسن برآمده و همچنین تمام سران مذهبی را کشته و اقدام به بازداشت بسیاری از مقابله گران می کند. آنها یک برادر و خواهر به نام محمد و فاطمه را بر بالای درٍ مسجد النبی به دار می آویزند.



 


انقلابیون یمن به نزدیکی شهر مکه رسیده اند و آماده هجوم به سمت مکه می باشند.



{ .... پس فرمانده لشکر به سوی مدینه حرکت می کند و آنجا را به تصرف در می آورد و دست به قتل و غارت می زند ....... و دو خواهر و برادر از قریش را می کشد که اسم آنها محمد و فاطمه است و آنها را جلو درِ مسجد مدینه دار می زند. ملاحم و فتن باب ۱۰۷ }



{ برخی روایات، باقی ماندن لشکریان سفیانی در مدینه را تنها چند روز ذکر می کنند. کتاب عصر ظهور ص 141 }



 


8 محرم



 


در هنگامه بعد از نماز عشاء فردی ناشناس امام جماعت خاطی حرم کعبه را به قتل می رساند و می گریزد.



 


سپاه سفیانی حمله گسترده زمینی خود را به داخل خاک ایران آغاز کرده و شهرهای آبادان و خوزستان را به تصرف خود در می آورد و تا نزدیکی شهر مسجد سلیمان پیش می رود.



{ ... و مردم جهان دچار اختلاف شده باشند؛ و حکومت های آنها دچار لغزش و ضعف شده باشد؛ و مردم حالشان عوض شده باشد ... و خروج حضرت قائم (ع) هنگامی است که مردم ( و شیعیان) به یأس رسیده باشند. بحار ج ۵۲ ص ۳۴۸ }



{ ابوبصیر از امام محمد باقر(ع) روایت کرده است که فرمود: حضرت قائم در سالهای فرد مانند نه؛ یک؛ سه؛ پنج؛ قیام خواهد کرد. ..... بحار ج ۵۲ ص ۲۳۵ }



{ جابر از امام باقر(ع) نقل کرده که حضرت فرمود: حضرت مهدی (ع) در وقت عشاء در مکه ظاهر می شود و همراه اوست پرچم و پیراهن و شمشیر و علامات و نور و بیان رسول خدا(ص). ..... عقدالدرر ص ۱۴۵ }






{ امام جواد (ع) فرمود:«گویى می­ نگرم که قائم علیه­ السلام، میان رکن و مقام ابراهیم در مسجدالحرام ایستاده است و در آغاز قیام, جبرئیل فرشته امین وحى، در برابر او قرار گرفته و ندا میدهد که «اَلبَیْعةُ للّه» هر کس می ­خواهد براى خدا بیعت کند بشتابد و با حجت خدا بیعت نماید. پس در آن هنگام، پیروان او از اقصی نقاط گیتی به سوی او می‏ شتابند، تا این‌که با آن حضرت بیعت کنند. پس خداوند به وسیلة او زمین را پر از عدل و داد می‏ سازد؛ آن‏سان که پر از ظلم و جور شده است. الارشاد شیخ مفید ج 2 ص 379 ، النعمانی ص 282 ، بحار ج 52 ص 297 }








 


9 محرم و 10 محرم



 


در هنگام نماز مغرب و عشاء امام زمان (عج) وارد مسجد الحرام شده و یاران حضرت به حضور او رسیده و نماز مغرب و عشاء را اداء می کند و بعد با تهاجم نیروهای سعودی روبرو می شوند که یاران حضرت در برابر نیروهای سعودی مقابله می کنند ،همچنین انقلابیون یمنی که از صبح بیرون شهر مکه قصد داخل شدن به شهر را دارند همچنان در حال جنگ با نیروهای سعودی می باشند.تا پایان شب درگیری ها ادامه دارد و در در پایان شب مکه به طور کامل در اختیار یاران حضرت و نیروهای یمنی قرار می گیرد. رؤسای انقلابیون و تعدادی افراد سرشناس که از قبل بدنبال امام زمان(عج) به مکه آمده بودند، نزد حضرت می رسند تا با او بیعت کنند ولی حضرت ابتدا از این کار ممانعت می کند و امام شب را در کنار کعبه به راز و نیاز سپری می کنند و پس از نماز صبح با نزول حضرت جبرئیل ، امام با یاران خود بیعت می کنند و صبحگاه قیام خود را علنی می کنند و پیام جهانی امام زمان (عج) در تمام نقاط جهان به همگان می رسد.



 



 



 


 



به دلیل پیوسته بودن حوادث بعد از ظهور، از تاریخ 10 محرم به بعد از درج تاریخ اجتناب کرده و داستان پیشگزیده را به صورت اجمالی تا سرنگون شدن سفیانی بیان میکنیم :



 


سپاه سفیانی با اطلاع از حضور امام در مکه، از مدینه راهی مکه می شوند تا با امام مقابله کنند، ولی در بین راه در سرزمین بیداء به زمین فرو می روند.



{ پناهنده ای به خانه خدا پناه برد اما لشکری به سوی او فرستاده شود، چون به بیابان مدینه رسند، زمین آنها را ببلعد. مستدرک حاکم: 4 ص 429 / بحار ج 52 ص 186 }



{ .... پس وقتی آن پناهنده شده به مکه داستان آنها را بشنود، خروج کند. نسخه خطی ابن حماد ص 90 }



{ به گفته روایات، امام(عج) از مکه خروج نمی کند مگر پس از وقوع معجزه فرورفتن سپاه سفیانی در زمین. کتاب عصر ظهور ص 301 }



 


بعد از رخ دادن آخرین نشانه حتمی ظهور که خسف بیداء است، امام زمان(عج) با پیوستن سپاه انقلابیون و قبایل شیعیان شرق عربستان به یاران حضرت، با تشکیل سپاهی 10 هزار نفری عازم مدینه می شود. در راه مدینه به امام خبر می رسد که حاکمی که امام برای مکه انتخاب کرده بود به قتل رسیده به همین جهت مجددا به مکه بازگشته و قاتلین را کشته و حاکم جدیدی برای مکه انتخاب می کند و سپس به مدینه می رود و در آنجا پس از جنگ و کشتار باقیمانده سپاه سفیانی و نیروهای سعودی در مدینه را نابود کرده و همچنین زندانیان راآزاد کرده و اوضاع را سروسامان می دهد.



 


سپاه امام به سوی عراق رهسپار می شوند ولی ایشان با اسکورت جنگنده های ایرانی وارد خاک ایران می شوند. در این هنگام نیروهای ایرانی به فرماندهی شعیب بن صالح با تمام قوا در برابر نیروهای سفیانی ایستاده اند و در این هنگام جنگ سختی در منطقه استخر در نزدیکی شهر مسجد سلیمان روی می دهد و یاران خراسانی به پیروزی می رسند و نیروهای سفیانی از خاک ایران عقب نشینی کرده و به خاک عراق فرار می کنند ولی نیروهای ایرانی آنها را تعقیب کرده و همچنان به جنگ و کشتار آنها ادامه می دهند تا وارد بصره می شوند.



{ ثوبان می گوید: موقعی که دیدید پرچمهای سیاه از طرف خراسان خارج شدند خود را به آنها برسانید ...... زیرا مهدی (ع) خلیفه خدا در میان آنهاست. ملاحم وفتن باب ۹۴ }



{ امیر المومنین علی (ع) فرمود: سفیانی با صاحب پرچمهای سیاه در جایی به نام باب استخرروبه رو می گردد. ..... جنگی بزرگ روی می دهد و صاحبان پرچمهای سیاه پیروز می شوند و لشکریان سفیانی شکست می خورند و پا به فرار می گذارند. در آن هنگام است که مردم آرزوی مهدی(ع) می کنند و به جستجوی او می پردازند. عقدالدرر ص ۱۲۷ }



{ وقتی امام از مدینه عازم عراق است نخست در بیضاء استخر فرود می آید و ایرانیها با حضرت بیعت می نمایند و در آنجا به فرماندهی امام مهدی(عج) وارد کارزار با سفیانی شده و او را شکست می دهند. در پی این نبرد حضرت با هفت کجاوه نور که معلوم نیست در کدام یک از آنهاست، وارد عراق می گردد. کتاب عصر ظهور ص 147 }



 


پس از پیروزی در این جنگ تمام ملت ایران بدنبال امام زمان(عج) می گردند و به دنبال خبرهای ایشان هستند که متوجه می شوند ایشان در قم حضور دارند و بزرگان و مراجع به دیدار ایشان رفته اند.



{ امام صادق(ع) فرمود: آیا می دانی چرا این شهر را قم می نامند؟ عرض کردم: خدا و رسولش آگاه ترند. فرمود: زیرا اهل قم، اطراف قائم آل محمد(عج) گرد آمده و با او قیام نمایند و در کنار او ثابت قدم مانده و او را یاری کنند. بحار ج 60 ص 216 }



 


نیروهای خراسانی و یمانی تا کوفه پیش می روند و در کوفه بهم پیوسته و به جنگ گسترده ای با نیروهای سفیانی می پردازند و سپاه سفیانی پس از شکست های پیاپی از خاک عراق خارج شده و به شام عقب نشینی می کنند و یاران حضرت بر تمام عراق و عربستان مسلط می شوند.



 


در طی یک عملیات امنیتی و نظامی امام زمان (عج) به وسیله هفت جت ایرانی وارد خاک عراق می شوند و در فرودگاه نجف فرود می آیند و سپس به کوفه می روند.



{ امام زمان(عج) با هفت قبه نور در پشت کوفه فرود آید و مشخص نشود که در کدامیک قرار دارد و این آیه مربوط به زمان فرود او است. تفسیر عیاشی برای آیه 33 سوره الرحمن }



{ ممکن است این حادثه کرامتی آسمانی نسبت به حضرت باشد و شاید هم تعبیری از ورود امام(عج) بوسیله یک اسکادران هواپیما و یا وسائل مشابه باشد که در روایات به <قبه نور> تعبیر شده است. کتاب عصر ظهور ص 309 }



ایشان کوفه را محل حکومت خود قرار داده و دست به اصلاحات اساسی در عراق زده و اوضاع عراق را سروسامان داده و شورشیان را نیز سرکوب می کنند و سپس با کشورهای متخاصم چون ترکیه وارد جنگ می شوند و کشور ترکیه توسط یاران امام فتح می شود.



{ اولین پرچمی که برای جنگ برافراشته شود؛ جهت مقابله با ترکان است که به شکست آنان منتهی گردد. معجم أحادیث الامام المهدی: ۱ ص ۳۲۸ }



{ نخستین سپاهی که حضرت مهدی تدارک می بیند به سوی ترک ها گسیل می دارد و پس از شکست و به اسارت درآوردن آنها و به غنیمت گرفتن اموالشان راهی شام گردیده و آنجا را فتح می نماید. بشارة الاسلام ص ۱۸۵ }



 


پس از چند ماه امام با تجهیز سپاهی چند صد هزار نفری به سمت شام برای جنگ با سفیانی می رود و با فرار  سفیانی به بیت المقدس، ایشان نیز بدانجا هجوم برده و بعد از شکست سفیانی و همپیمانان یهودیش ، بیت المقدس را فتح کرده و سفیانی به دست یاران امام کشته می شود. همچنین تعدادی از فرماندهان سپاه سفیانی که به یکی از کشورهای اروپایی  فرار کرده بودند ، پس از تهدید آن کشور به جنگ، این فرماندهان را بازگردانده و توسط نیروهای امام کشته می شوند.



{ درفش های سیاه از خراسان بیرون آیند که چیزی جلودارشان نیست تا در ایلیاء (قدس) به اهتزاز درآیند. ترمذی در کتاب سنن ج 3 ص 362 }



 


 



 


 



 


 



 


 




در تاریخ : چهارشنبه، 27 شهريور ماه، 1392
نویسنده: admin
(1519122 مشاهده)

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]